*
Dodane 2011-12-06 09.00 , komentarzy 54

Msze z kościoła Dobrego Pasterza w Lublinie obejrzysz w internecie. W HD i 3D

Msze z kościoła pw. Dobrego Pasterza na Czechowie można oglądać już w internecie w 3D i wysokiej rozdzielczości. Pomysłodawcy tłumaczą, że chcą żeby z internetowych transmisji mogli skorzystać ludzie z innych miast lub z zagranicy.

Msze z kościoła pw. Dobrego Pasterza na Czechowie można oglądać ...

Msze z kościoła Dobrego Pasterza w Lubli...

Autor: Archiwum

- Tym sposobem internauci uzyskali możliwość jeszcze głębszego przeżywania eucharystii i pełniejszej obecności w parafialnym kościele prowadzonym przez Zgromadzenie Księży Najświętszego Serca Jezusowego w Lublinie - wyjaśnia Andrzej Filipowicz z grupa medialnej Stowarzyszenia Dobrego Pasterza w Lublinie.

Do odbioru transmisji 3D niezbędne są specjalne okulary. Można je kupić za kilkanaście złotych.

Jak oglądać?

Żeby oglądać mszę trzeba wejść na stronę parafii: http://lublin.scj.pl i kliknąć w "Transmisja on-line" (po lewej stronie), a następnie wybrać opcję "Zmień na "3D HD online" pod obrazem.

X

Miejsce
w rankingu
Redakcja

Zapraszamy do kontaktu. Szczegóły dostępne są w zakładce "kontakt" na spodzie strony.

Autor ostatnio dodał:

Komentarze

ałtor Gość
~ałtor
Hostia w 3D jest bardziej święta od tej 2D ? 2011-12-06 09.03

.

flamaster flamaster
~ałtor 2011-12-06 09.12

długonoga blondynka na ekranie komputera lub w jakiejś gazecie jest bardziej atrakcyjna od długonogiej blondynki mijanej na ulicy?

wokalistka.com.pl wokalistka.com.pl
chodzenie na skróty 2011-12-06 10.05

Ci co nie chodzą do Kościoła i tak z tego nie skorzystają, a starsi ludzie prędzej posłuchają Mszy w radio niż obejrzą w 3D, więc właściwie dla kogo to?

flamaster flamaster
wokalistka.com.pl 2011-12-06 10.12

po to, żeby ludzie nie mówili, ze kosciół nie idzie z duchem czasu, chociażby

ałtor Gość
~ałtor
@flamaster 2011-12-06 11.01

długonoga blondynka nie jest w żaden sposób atrakcyjna - to stereotyp. A wracając do tego czy Kościół idzie z duchem czasu czy nie: dlaczego więc wciąż wszyscy klękają podczas mszy skoro nie jest to dogmatem a co za tym idzie zostało określone jako nieobowiązkowe i to jeszcze przez Jana Pawła II? Gdzie ten duch czasu?

flamaster flamaster
~ałtor 2011-12-06 11.09

to coś innego atrakcyjnego, dla jednych blondynka jest dla innych jest czarna.

odnośnie klękania zauważ, że jest to przyjęte zwyczajowo. Klęknięcie, czy pokłon jest wyrazem większego szacunku, a do kościoła nie idziesz przecież jak do warzywniaka, że jest ci wszystko obojętne, prawda?

duch czasu to np ta kamerka, przystanek Jezus na woodstocku, piosenki religijne w brzmieniu rockowym a nie już tylko chóralnym czy w muzyce organowej, prowadzenie stron internetowych, ogłoszenia parafialne przez internet, są też rekolekcje internetowe itd :) klękanie jest wyrazem też kultury i przyjętego zwyczaju, więc twardy nakaz łamiący wytworzony wcześniejw dłuższym okresie zwyczaj byłby strzałem w kolano. do wszsytkiego trzeba dojrzeć, do każdej zmiany. zawsze możesz stac ciągle w kosciele bez klękania

reporter Gość
~reporter
@ flamaster 2011-12-06 11.17

"klękanie jest wyrazem też kultury i przyjętego zwyczaju, więc twardy nakaz łamiący wytworzony wcześniejw dłuższym okresie zwyczaj byłby strzałem w kolano."
Jeżeli KK nie będzie ewoluował to wyginie. Nie nagle, ale wyginie bo w coraz większym stopniu prawdy i dogmaty kościelne będą się kłóciły z faktami naukowymi. Także strzałem w kolano jest brak nakazu i brak jakichkolwiek zmian.

flamaster flamaster
~reporter 2011-12-06 11.40

ale jakie dogmaty się kłócą z faktami naukowymi?

jakich zmian byś oczekiwał?

ałtor Gość
~ałtor
no właśnie: "przyjęte zwyczajowo" 2011-12-06 12.35

za dużo tych "nietykalnych zwyczajów" w dzisiejszym Kościele, który niestety ale nie nadąża za światem. I wcale nie dziwi fakt, że coraz mniej osób "uczęszcza" (tak, celowo tak napisałem) na msze. I nie ci będą korzystać z internetowych transmisji tylko ci co i tak chodzą.
A tak wracając do tematu samych transmisji to wciąż nie widzę prawdziwych argumentów pro HD i 3D.

flamaster flamaster
~ałtor 2011-12-06 12.50

co byłoby w takim razie przejawem nadążania za światem?

Leszek Mikrut Leszek Mikrut
Msze św. w TV, radiu, Intenecie 2011-12-06 12.55

są CHYBA dla ludzi chorych, starszych i starych - jednym słowem dla tych, którzy z różnych powodów nie są w stanie dojść (nie chodzić) do kościoła lub stać, a nawet siedzieć w nim. Media nie mogą być substytutem obecności w kościele. To jakaś zakłamana mentalność, niezależnie od tego czy głosi ją ksiądz, czy szef danego środka medialnego. Takie obcowanie z Bogiem - to fałszowanie własnego sumienia.
Owszem, będąc w innym mieście, w innym kraju można obejrzeć sobie transmisję mszy z "własnego" kościoła, ale to ma być TYLKO uzupełnienie zasadniczej mszy w danym dniu, na której powinien być wierny obecny. A nie zaś jej podstawowy i jedyny wariant.
Odpowiedzmy sobie zatem na pytanie: wierzymy, praktykujemy i chodzimy (jeśli jesteśmy w stanie) do kościoła na mszę czy UDAJEMY, że wierzymy i siadamy przed komputerem, tv, radiem...
To moja prywatna opinia. Każdy ma prawo wyboru, bo ma wolną wolę.

flamaster flamaster
@Leszek Mikrut 2011-12-06 13.08

zgadzam się, że tylko jest to dla ludzi chorych. Natomiast reszta używa tego raczej do zwiedzania niż do uczestniczenia o ile to możliwe.

część osób, która czegoś szuka a jednak nie chce wejść do koscioła, może przez internet zobaczyć, co się tam dzieje. Nie uważam transmisji w necie za coś złego

gość Gość
~gość
Leszek Mikrut 2011-12-06 13.17

nie wyczytałem w tekście tego co ty, niepokoi cię ..." A nie zaś jej podstawowy i jedyny wariant." wręcz jest napisane, że ..."internauci uzyskali możliwość jeszcze głębszego przeżywania eucharystii i pełniejszej obecności w parafialnym kościele "
A mnie to właśnie niepokoi, ta inwazja kościoła ze wszystkich możliwych stron. Na każdej ulicy po trzy kościoły, religia w szkołach , ogólna presja na wiernych, księża nawiedzający w okresie świąt na kolędzie mieszkania, wszystkie państwowe uroczystości z kropidełkiem i gadanie, że w Polsce Kościół jest prześladowany, bzdura totalna :/

flamaster flamaster
~gość 2011-12-06 13.19

przesladowanie byłoby, gdyby palono katolików na stosach i ich torturowało, tak?

Klaudia Gość
~Klaudia
dla kogo msze? 2011-12-06 13.30

przebywając na wyjeździe (program Erasmus) w Hiszpanii korzystałam z mszy internetowej - dla mnie był to sposób łączności z macierzystą parafią :)

Zając Poziomka Gość
~Zając Poziomka
Mikrucie ty (piii) (piiiii) 2011-12-06 13.32

advocatus diaboli że aż boli - najlepiej ateisty posłuchać, jak o kwestiach wiary rozprawia :) szacun, ziomie!

gość Gość
~gość
flamaster 2011-12-06 14.02

w Polsce są nie tylko katolicy.
Podaj chociaż jeden przykład innych wyznań, z tak kosmicznymi przywilejami.
Powiedz jak to ty jesteś jako katolik prześladowany w Polsce?

ałtor Gość
~ałtor
@flamaster, co byłoby podążaniem za światem? 2011-12-06 14.02

otóż marzy mi się msza jako pamiątka onego czwartku czyli "to jest ciało moje, to jest krew", krótka modlitwa i tyle.

A sztuczne wypełniacze takie jak:
- wstęp (o czym będzie czytanie - tego się dowiemy za chwilę, to nie serial w TV)
- kazanie o głupotach podczas którego większość liczy witraże, myśli co na obiad i co jutro w pracy....
- ogłoszenia PRZED błogosławieństwem (coby gawiedź się nie rozpierzchła)

można sobie darować i to będzie dopiero pamiątka ostatniej wieczerzy - czyż nie tak? A jak ktoś chce więcej, pragnie głębiej to: nabożeństwa, rekolekcje, katechezy itp

flamaster flamaster
~gość 2011-12-06 14.08

mogę owszem czuć się prześladowany, bo kościołowi zabiera się prawa nabyte, na które zgodziła się władza, nikt mnie co prawda nie przypala ale też są od czasu do czasu obrażane moje uczucia religijne :)

nie wiem jak jest z religią w szkołąch, tzreba, czy nie tzreba chodzić? bo się nie orientuję, ale do koscioła chodzić nie musisz, nie musisz dawać na tacę, nie musisz przyjmowac księdza, zostły jeszcze kwestie funduszu koscielnego, który faktcycznie tzreba zreformować. jeśli wolą władzy jest zaprosić ksiedza czy biskupa na dożynki to niech zaprasza, równie dobrze zapraszać nie musi, jest to w zupełnosci uznaniowe. Może znasz przepis prawa poiwszechnie obowiązującego, gdzie jest zapis, że na dożynki czy przyjęcie wozu strażackiego zaprasza się księdza? ja takiego nie znam. W sejmie skłądając przyżeczenie poselskie czy jakby się to nie nazywało też NIE MA obowiązku kończenia słowami tak mi dopomóż Bóg, więc nie wiem w czym problem, chcesz ustawowo zakazu religii? zakaz wypowiadania w sejmie słowa kosciół jezus itd?

ile poza funduszem koscielnym jest przywilejów? ile wymienisz tych kosmicznych?

flamaster flamaster
~ałtor 2011-12-06 14.12

odnosnie ogłoszeń jest ok, jesli trwają kilka minut i są o rzeczach najwazniejszych, w mojej parafii natomiast potrafią trwać 15 minut. więc tutaj się zgodzę.

punkt 2: zlaezy kto mówi kazanie. nie każdy jest dobrym kaznodzieją.

odnoszę wrażenie, że koscioł byłby dla ciebie takim miejscem, gdzie idziesz jak do teatru, kina czy muzeum,. raz na jakiś czas wystarczy, zachwycisz się jakimś dziełem czy to filmowym czy malarskim i już jest spokój na kilkanaście tygodni, fajnie, krótko się pomodliliśmy, odbębnione, a teraz do zobaczenia na święta, cześć :) tak? czy się mylę?

ałtor Gość
~ałtor
ano mylisz się niestety 2011-12-06 14.18

Do kościoła idę się pomodlić a nie odbębniać regułki i przejmująco śpiewać aż uszy bolą i w dołku ściska. Do tego mi potrzebny ten przybytek żeby się tylko pomodlić w cudzych i swoich intencjach a to trwa kilkanaście minut. I nie potrzebuję w środku złota, rzeźb, malowideł, witraży itp. Wystarczy cegła i dach nad głową - a i to niekoniecznie bo nie potrzebuję budynku żeby się pomodlić o czym duża liczba "katolików" zapomniała już bardzo dawno.

flamaster flamaster
~ałtor 2011-12-06 14.23

jeśli traktujesz koscioł jako miejsce, które może być ubigie to nie wiem, czy nie jesteś w błedzie, bo kosciół to świątynia, mówiąc krótko mieszka tam Bóg i nie wypada, zeby mieszkał w czymś obleśnym. jeśli jest jakiś król, to nie ma lepianki, tylko ma pałac jak najbardziej okazalszy. już o tym kiedyś pisałem, ale jesli coś jest okazałe, dodtakowo wzbudza szacunek, albo ma wzbudzać, jeśli jest liche wzbudza pogardę.

widocznie musisz mieć ubiegie życie duchowe :) tutaj już nie ma pola do jakiejś polemiki, takie jest moje zdanie, mozesz mieć inne.

ałtor Gość
~ałtor
u mnie licha stajenka nie wzbudza pogardy 2011-12-06 14.54

tak samo biedny tułający się i niedomyty bezdomny a on jest na podobieństwo Boga.

W tobie najwyraźniej tak bo Kościół wpoił w ciebie błędne pojęcie świętości. Wpojono tobie, że Bóg jest w budowli, że jak nie ma bazyliki czy złotej katedry to nie ma tam świętości i duchowości. Tacy jak ty patrzą na leżący kamyk czy źdźbło trawy i nie widzą tam siły Pana. Ale wystarczy że popatrzysz na Licheń czy Świątynię Opatrzności i od razu twoje serce sławi Pana, potrzebujesz takiego rozrusznika swojego niby wierzącego serca.

Zajrzyj do Starego Testamentu i poczytaj czy Boga czczono w świątyniach ze złota, a zresztą w Nowym Testamencie też ciekawych rzeczy się dowiesz. Sam Jezus nie był zwolennikiem świątyń ociekających przepychem.

PS: to z ubogim życiem duchowym mnie ubawiło.

gość Gość
~gość
flamaster szkoda gadać 2011-12-06 17.23

do ciebie jak do ściany, beton zbrojony
piszesz ..."bo kosciół to świątynia, mówiąc krótko mieszka tam Bóg i nie wypada, zeby mieszkał w czymś obleśnym. jeśli jest jakiś król, to nie ma lepianki ...,"
dla ciebie pan Bóg to król w pałacu... ech szkoda komentarza nawet
a podobno Bóg jest wszędzie i mieszka w biednej piwnicy z ubogą rodziną głodującymi dziećmi i ubóstwo mu nie wadzi :/
tego co napisałeś na końcu to nawet nie skomentuję
..."jesli coś jest okazałe, dodtakowo wzbudza szacunek, albo ma wzbudzać, jeśli jest liche wzbudza pogardę. ".
To jest twoj kościół, nie ośmieszaj się

Korath Korath
... 2011-12-06 17.34

Żeby obejrzeć taką transmisję trzeba mieć specjalne okulary. A to już moim zdaniem zakrawa na lekką komedię.

Dodaj swój komentarz: